جهت رعایت تمام استانداردهای ملی و بین المللی مرتبط با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران بین الملل اجرای دقیق بخشنامه ها و آئین نامه های وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی در مورد استانداردهای کیفی و مدیریتی بخش VIP و همچنین تلاش حداکثری برای رضایت بخشی و وفادارسازی بیماران خارجی و همراهان ایشان ، تمام فرآیندهای مرتبط با مدیریت کیفیت ارائه خدمات به بیماران در بخش بین الملل به صورت کامل تنظیم و اجرایی شده است .
دفتر بهبود کیفیت بیمارستان سیدالشهدا کیفیت ، رضایت و شفافیت در ارائه خدمات به بیماران داخلی و خارجی را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این جهت نسبت به تنظیم و اجرای فرآیندهای اداری زیر اقدام نموده است :
۱- فلوچارت فرایند انتخاب و آموزش افراد تیم ipd
۲- فرآیند پذیرش بیماران بین الملل
۳- فرایند ترخیص بیماران بین الملل
۴- رضایت شخصی و ترک بیمارستان
۵- مستندسازی و شفاف سازی دریافت هزینه ها
۶- فلوچارت رسیدگی به شکایات بیماران بین الملل
۷- فلوچارت بازگرداندن هزینه های درمانی به بیمار در صورت کنسلی
۸- فرایند تأمین امنیت گردشگر سلامت و همراه وی
۹- فرایند فالوآپ بیمار خارجی
۱۰- منشور حقوق بیماران بین الملل
منشور حقوق بیماران داخلی و خارجی شامل پنج محور اساسی زیر با توجه به ارزشهای والای انسانی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و بر پایه برابری، کرامتِ ذاتیِ تمامیِ گیرندگانِ خدماتِ سلامت و با هدف حفظ، ارتقاء و تحکیم روابط انسانی میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدماتِ سلامت تنظیم شده است.
محور اول : دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.
محور دوم : اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.
محور سوم : حق انتخاب و تصمیمگیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.
محور چهارم: ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار و رعایت اصل رازداری باشد.
محور پنجم : دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق بیمار است.