جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

جهت رعایت تمام استانداردهای ملی و بین المللی مرتبط با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران بین الملل اجرای دقیق بخشنامه ها و آئین نامه های وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی در مورد استانداردهای کیفی و مدیریتی بخش VIP و همچنین تلاش حداکثری برای رضایت بخشی و وفادارسازی بیماران خارجی و همراهان ایشان ، تمام فرآیندهای مرتبط با مدیریت کیفیت ارائه خدمات به بیماران در بخش بین الملل به صورت کامل تنظیم و اجرایی شده است .

دفتر بهبود کیفیت بیمارستان سیدالشهدا کیفیت ، رضایت و شفافیت در ارائه خدمات به  بیماران داخلی و خارجی را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این جهت نسبت به تنظیم و اجرای فرآیندهای اداری زیر اقدام نموده است :

۱- فلوچارت فرایند انتخاب و آموزش افراد تیم ipd

۲- فرآیند پذیرش بیماران بین الملل

۳- فرایند ترخیص بیماران بین الملل

۴- رضایت شخصی و ترک بیمارستان

۵- مستندسازی و شفاف سازی دریافت هزینه ها

۶- فلوچارت رسیدگی به شکایات بیماران بین الملل

۷- فلوچارت بازگرداندن هزینه های درمانی به بیمار در صورت کنسلی

۸- فرایند تأمین امنیت گردشگر سلامت و همراه وی

۹- فرایند فالوآپ بیمار خارجی

۱۰- منشور حقوق بیماران بین الملل

منشور حقوق بیماران داخلی و خارجی شامل پنج محور اساسی زیر با توجه به ارزش‌های والای انسانی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و بر پایه برابری، کرامتِ ذاتیِ تمامیِ گیرندگانِ خدماتِ سلامت و با هدف حفظ، ارتقاء و تحکیم روابط انسانی میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدماتِ سلامت تنظیم شده است.

محور اول : دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.

محور دوم : اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.

محور سوم : حق انتخاب و تصمیم‌گیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.

محور چهارم: ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار و رعایت اصل رازداری باشد.

محور پنجم : دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق بیمار است.